de neuscorrectie

De operatie wordt eigenlijk altijd in narcose uitgevoerd en kan op twee manieren gebeuren.

De endonasale benadering waarbij er kleine sneetjes alleen aan de binnenkant worden gemaakt om zo het onderliggende bot of kraakbeen van de neus aan te passen. Deze benadering leent zich vooral voor kleinere correcties van de vorm van de neus.

Als er grotere correcties moeten plaatsvinden wordt de open benadering gebruikt. Hierbij wordt er een klein sneetje gemaakt aan de onderzijde van de neus zodat er goede expositie is van alle kraakbeen en botstructuren. Dit littekentje aan de onderzijde geneest over het algemeen goed en is onzichtbaar voor de omgeving.

Tijdens de operatie kan de vorm van de neus worden veranderd door op bepaalde plekken bot of kraakbeen weg te nemen of juist toe te voegen of door het plaatsen van hechtingen op de juiste plaats. Na de operatie zit er gedurende een week kapje op de neus voor stabiliteit en bescherming. De hechtingen in en onderaan de neus zijn meestal oplosbaar. Zoals bij alle operaties zijn er aan een neuscorrectie ook risico’s verbonden zoals het risico van narcose, infectie van de neus, nabloeding of littekenvorming. Ook een nacorrectie is heel soms nodig. Het traject rondom de operatie wordt van tevoren uitgebreid besproken.

Tarieven

Correctie alleen neusrug of neuspunt vanaf 4700 euro